Контент маркетинг – как да печелим от съдържание?

Контент маркетинг е понятие, което всеки СЕО специалист или маркетинг стратег, както и притежател на уебсайт, трябва да познава. Този маркетинг е насочен към даването на полезна информация на потребителите. Правилно приложен, той може да създаде дълготрайна връзка с аудиторията, и да подобри видимостта на вашия бизнес в мрежата.
Така дадения бизнес и уебсайта му повишават доверието на потребителя към марката си. Не си мислете, че този род съдържание е само информативни статии. То включва и снимки, видеа, информационни графики и въобще всичко, което е полезно информативно за потребителя. Разнообразието от формати е ключово за задържане на интереса на аудиторията. Ето и малко повече за този тип непряко рекламиране.
Контент маркетинг, как и защо?
Ако вашият уебсайт си няма информативен блог, то постарайте се да го създадете. Именно той е основата на този тип маркетинг на съдържанието и губите аудитория, ако го пренебрегвате. Създаването на качествено съдържание изисква ангажимент, но и стратегическо планиране. Блогът е възможност да споделите важна и полезна информация на потребители си, като така ги карате да ви се доверят. За да имате комплексно присъствие в мрежата и да сте перспективни, блогът е задължителна опция!
След, като разбрахме, че без блог сме за никъде. То е време да се запитаме, какво ще публикуваме в него? Това до голяма степен зависи от дейността на бизнеса ви, но все пак статиите трябва да са освен полезни и интересни. Интересът на аудиторията се задържа, когато съдържанието е актуално, релевантно и добре написано. Няма по-добра статия от тази, предоставяща на потребителите ви безплатно решение на проблем. Така повишавате моментално склонността на клиента да купи именно вашите продукти или услуги. Тези статии изграждат имиджа ви на експерт в дадената сфера. За да създавате точно такова съдържание в блога си, обаче трябва да познавате добре клиентите си и да си задавате въпроси, които те вероятни си задават. Не е лесно, но пък с времето се отплаща тотално!
Избора на темите в блога на сайта ви базирайте на клиентски въпроси. Все пак клиентите винаги питат, интересуват се от дадени неща, било то онлайн зададени към вас или по телефон, имейл или друг медиен канал. Записвайте тези въпроси и базирайте темите на статиите си на тях. Това ще ви помогне да бъдете в синхрон с нуждите на вашата аудитория, и да предлагате съдържание, което те търсят. Така най-добре ще откликнете на нуждите на именно вашите клиенти. И една негласна тайна – следете контент маркетинг съдържанието на конкурентите си. Напишете подобно с няколко степени по-полезна информация и сте уцелили десетката. Анализирайте конкурентите си, но не се страхувайте да предложите по-добро решение на същия проблем. Все пак това съдържание се е оказало вече интересно, тъкмо за вашата целева ниша – просто се възползвайте от него.
Не си позволявайте да попадате в капана на общите приказки и се целете високо в уникално представеното съдържание. Не е нужно да разтягате локуми в хиляди думи, но нека кажете нещо ново и полезно. Възможността за кратко, но съдържателно изразяване на идеи, често печели повече от прекалено дългите и разпилени текстове. Най-важното за контент маркетинг е да превърнете информационното търсене в реализирана покупка! Как ли, деликатно с предлагане на решение по даден проблем, но в никакъв случай крещейки в ухото на клиента „купи този продукт, той е единственото ти решение.“ Тънкостта на контент маркетинга е да предложите решение, което клиентът сам избира, без да се чувства натиснат. Този тип маркетинг е толкова рисков, колкото и останалите, затова най-добре е да се прави професионално.
Контент маркетингът е мощен инструмент за изграждане на доверие и лоялност сред клиентите. Той не само помага за генериране на трафик, но и подобрява възможността за продажби, когато се използва стратегически. Важно е да създавате съдържание, което не само информира, но и отговаря на реални нужди, предлагайки решения. Ако се прилага правилно, контент маркетингът ще донесе дълготрайни резултати, като води до изграждане на авторитет и успех за вашия бизнес.
ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ НА САЙТ ЧРЕЗ ДИРЕКТОРИИ ЗА СТАТИИ
Pingback: Популяризиране на сайт чрез директории за статии 02.04.2020